אתה נמצא כאן מדריכים  >>  המלצות ספרים - DOM-XML  >>  שפת XML

שפת XML

שפת XML (eXtensible Markup Language) מסתמנת להיות השפה הבינלאומית של עולם המחשבים, שפה המאפשרת העברת נתונים בצורה מובנית בין תוכניות מחשב שונות, בין מחשבים ברשת, בין טלפונים סלולריים ועוד, ולא משנה מאיזו פלטפורמה לאיזו פלטפורמה.

כל שפת תכנות או תוכנה עם שפת תכנות פנימית שמכבדת את עצמה, כוללת בתוכה מודולים לניתוח קבצי XML. שפת ה-XML נפוצה מאוד ברשת ומשמשת להפצת מידע מתוך האתר וקבלת מידע מאתרים אחרים (לדוגמא: אתרים מפרסמים את החדשות בצורה של XML ואתרים אחרים משתמשים במידע זה).

כמובן שגם PHP מכילה בתוכה מודולים לניתוח קבצי XML, ולא אחת. שני המודולים העיקריים לניתוח XML ב-PHP הם SAX ו-DOM, שלכל אחד מהם גישה שונה בניתוח המידע.

SAX (Simple API for XML) ממונע כולו ע"י אירועים. הוא עובר על קובץ ה-XML וכאשר מגיעים לתג אז מפעילים פונקציה מסויימת שמטפלת בה. דרך פעולה זו מבטיחה מהירות, אך מצד שני היא די מסורבלת, משתמשים בבדיקות תנאי רבות ובמשתנים גלובליים רבים. PHP תומכת במודול הזה ועושה שימוש בסיומת (extension) של expat. באמצעות מודול זה ניתן רק לנתח XML אך לא ליצור. [ראה: XML Parser Functions].

DOM (Document Object Module) מרכיב את קובץ ה-XML בזיכרון המחשב מאובייקטים. בצורה כזו המידע הרבה יותר זמין, דרך הפעולה הזו יותר קלה ואינטואיטיבית והקוד נהיה אף מובן יותר. החיסרון בדרך פעולה זו היא כמות הזיכרון ש"נאכלת" ביצירת האובייקטים. כידוע, סקריפטים של PHP מוגבלים בזיכרון המחשב כדי שלא ייתפסו משאבים רבים מידי (כדי למנוע את האטת השרת), לכן לא כדאי להשתמש במודול הזה עבור ניתוח של קבצי XML גדולים (מעל מגהבייט). באמצעות מודול זה ניתן ליצור פלטי XML בנוסף על היכולת לנתח. [ראה: DOM XML Functions].

במדריך זה נשתמש במודול של DOM-XML ליצירה ולניתוח של קבצי XML.


תגובות בנושא

???שימוב באקס אם אל בפיתוח תוכנה. אפשרי 04-12-03 02:01
 גבריאל דעבול
#792

אני לא בטח אם מישהו כאן נוגע בנושא, אך אני מעוניין לפתח תוכנה בשפת תכנות (דוגמאת ויז'ואל בייסיק וכדומה) שמתחבר לדף פי אג' פי ומתחיל לקבל ממנו מידע. האם זה אפשרי? ואם כן, מישהו יודע איפה אני יכול למצוא מדריך בנושא

שימוש ב XML בפיתוח תוכנה עם PHP 04-12-03 04:02
 אלי חן (מנהל)
#797

כן! הדבר אכן אפשרי...
תוכל בקוד ה PHP שלך לכתוב תוכנית שבונה את ה XML של המידע שאתה מבקש ואז תשלח את ה XML כמחרוזת בפלט התוכנית.. את הפלט תיקרא מתוך התוכנית האחרת שלך (ויזואל בייסיק)..
[אם תוכנית ה PHP רצה על שרת אינטרנט, ואתה רוצה לקבל את הקובץ דרך URL, אז תוסיף לתוכנית ה PHP שלך header מתאים שמגדיר את סוג הפלט כקובץ XML.]

שימוש ב XML בפיתוח תוכנה עם PHP 04-12-03 04:02
 גבריאל דעבול
#798

.ובכן, הייתי מעדיף מידע מפורט יותר
אתה מכיר ספר או מקור אחר כמו אתר שעומד רובו אם לא כולו על הנושא הנ"ל?? אם כן אז בבקשה תן לי את הכתובת או השם של הספר והמחבר שלו שבו אני אוכל ללמוד כיצד הדבר נעשה

תודה, גבריאל דעבול

שילוב קוד 01-11-03 03:01
 ארז רם
#1218

אני מעוניין לכתוב תוכנית ב php שמכילה בתוכה קוד
של javascript אבל ממש יוצרת את הקוד של javascript באמצעות פקודת echo עם תוספות רלוונטיות שמשתנות
כך שיש שירשור קוד php מתוך
database
האם זה אפשרי וקל לביצוע ?
ובכלל אם יש הפניה לאתר שנוגע בהרחבה
כי רוב האתרים יותר נוגעים ל php באופן כולל
בשילוב עם html
תודה

פלט JavaScript 01-11-03 03:00
 אלי חן (מנהל)
#1230

סקריפטים ב-PHP יכולים להוציא פלט. למעשה, כל סוג של פלט: HTML או JavaScript ואפילו פלט בינארי כדוגמת תמונה.
במקום להוציא פלט בשפת HTML, תוציא פלט בשפת JavaScript.
קל לביצוע? זה כבר תלוי ביכולות שלך ובטכנולוגיות שאתה משתמש בהן :-)

עיברית 06-12-07 06:00
 דורון תמיר
#2772

למה ה make_xml
מראה גיבריש.
העלתי אותו לשרת לינוקס שלי
אני קורא לו בHTTP הכל יפה אבל העיברית היא גיבריש?
תודה


לדף הקודםהורדה -הקודם
לתחילת הדףלתחילת הדף
הבא- תכנון קובץ ה-XMLלדף הבא